Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Circolare 136

Aggiornamenti al Regolamento di Istituto e Regolamento di Disciplina

Aggiornati al 12 Dicembre 2022

Avatar utente

Personale scolastico

Docente

Si allegano alla presente circolare i Regolamenti di cui all’oggetto, Aggiornamento 2022 – Deliberati dal Collegio Docenti del 09/12/2022, (Delibera n°2), Approvato dal Consiglio di Istituto del 12/12/2022.

Si mette in evidenza che, come da aggiornamento del regolamento di disciplina, i seguenti comportamenti negativi sono ora considerati ufficialmente trasgressioni gravi al regolamento e, di conseguenza, sono passibili immediatamente di sanzione grave (sospensione dalle attività scolastiche):

1. Gravi insulti e/o minacce a Docenti e Personale ATA
2. Atti di bullismo, reiterati e strutturati
3. Richieste di denaro ad altri studenti, accompagnate da allusioni o atteggiamenti minacciosi
4. Uso di termini, immagini o atteggiamenti che possono offendere gravemente la sensibilità religiosa altrui (bestemmie ecc.)
5. Rifiuto di interrompere l’uso non consentito di telefoni cellulari, smartphones, cuffiette per ascolto musica e qualsiasi altro tipo di apparecchiatura elettronica durante le lezioni.
6. violazione del divieto di fumo (trasgressione commessa all’interno dell’edificio, ferma restando la possibilità della sanzione amministrativa)
7. Furti e/o sottrazioni indebite di beni altrui (ferma restando la segnalazione alle autorità competenti, qualora l’atto sia stato malizioso e intenzionale)
8. introduzione nella scuola di alcoolici e/o sostanze illecite e/o pericolose
9. introduzione nella scuola di strumenti di offesa e/o armi, anche finte 

 

 

Il Dirigente Scolastico
Prof. Federico Ferrari

Documenti

Circolari, notizie, eventi correlati